Vad är det för krav ni ställer?

När man väl kan läsa något i chattarna så handlar det oftast om klubbar, folk som har och folk som söker. En sak som jag tänkt på är kraven "de som söker" ställer på klubbarna, vissa är helt meningslösa, men de dyker upp allt oftare. 

1. Känd klubb - ja, jag vet inte vad jag ska säga då jag själv aldrig haft behovet av att vara med i en känd klubb, prata med "kändisar", ha en stor klubb eller blogg. Jag bryr mig inte så mycket, jag skriver för det är roligt, jag umgås med folk för att jag tycker om dom och framför allt jag har en klubb för att jag tycker det är roligt. Så jag förstår inte varför man så badly vill vara med i en känd klubb. Hitta ett ställe där du trivs liksom, där du alltid hör hemma. 

2. Dagliga aktiviteter - Jag vet inte hur ni har det, men jag pluggar tredje året på gymnasiet, har en häst att ta hand om efter skolan ca 5-7 dagar i veckan, på det hela ska jag plugga mer än vad jag gör och så på det ska jag ta körkort. Jag drar ner pluggtiden för att spela sso och för att blogga. Sen ska jag ju ha ett liv också. Jag kan inte erbjuda dagliga aktiviteter, jag är inte superwoman, jag har inte 10 armar och framför allt jag kan inte vara på två ställen samtidigt. Är klubben större så okej då är det flera som håller event, i PeHå är vi två som har event varje vecka. Sen får självklart medlemmarna hålla i egna c: Men framförallt varför har du ett krav på dagliga event när du dyker upp på ca tre av dem!? Dubbelmoral!

3. Inte ett begagnat namn - ehh whaat!? Du vet att alla namn som finns har säkert redan varit någons klubb? Sen okej, om vi säger att DBC eller RB skulle av någon mystisk anledning lägga ner så skulle jag personligen inte vilja gå med i en klubb som har samma namn. Men jag menar, visste ni att jag har ägt flertal klubbar? T ex Bunny Bombs och Silver Feathers? Jag vet att Silver Feathers är återuppskapat, Bunny Bombs vet jag dock inte. Men SF är ju då "begagnat" för jag har ju redan haft det? Och ska vi gå så långt så har någon säkert haft Prime Hawks före mig. Lite meningslöst krav egentligen. Alla storklubbar är ju där dom är, vill du sen inte gå med i en klubb som nån storbloggare haft? Nej men gå inte med i den då.

4. Klubb-blogg - hmrf..? Räcker det inte med en "hemsida" från t ex weebly? Eller varför ska det ens finnas en sådan, hemsida eller blogg? Facebook i all ära - eller varför inte den hederliga infon som finns när man klickar upp klubben? Men ja, jag håller med någon bloggare som skrivit om det tidigare, tror det var Alicia .. Vi skulle behöva fler flikar, så man kan skriva dit event osv - skulle vara såååå skönt att slippa ha allt på en hemsida så man liksom kan ha allt packat och klart på sso.. Och facebook såklart! ;)


Men absolut roligast är ju att de som har dessa krav inte ens följer sina egna krav .. Helt plötsligt går dom med i en okänd klubb, som varken har nytt namn, blogg eller event varje dag. Så varför ens ställa dessa kraven? Hitta ett ställe där du trivs, kuligt folk och roliga stunder med den klubben. 
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något - vi gör alltid så gott vi kan!
Postat av: Allison Goldknight
2014-03-11 / 17:06:07

Håller verkligen med dig!

Svar: Tack! Jag liksom, förstår inte - jag har ett liv som jag måste ta hand om :s
fluffyfighter.blogg.se


Namn:


Din mejl: (Bara jag som ser)


Din blogg:


Kommentar:


Komma ihåg dig?