Till något roligare!

Idag, när jag red så var jag med om något som jag bara måste dela med mig av! Tyvärr två irl uppdateringarn på en gång, men ni får överleva!

Idag var jag nog med om den sjukaste uteritten nånsin! Häromkring så är det inte vanligt att se strutsar, jag och min vän blev chockade när vi såg vad det var, även om vi mest tyckte det var ganska coolt att dom hade två strutsar där. Men kan ni då tänka er hur hästarna reagerade på dessa två otroligt leskiga varelser? Just ja, kaos. Min väns häst hoppade, for, galoppa på stället och hade nog alla nerver på utsidan. Arissa blev smittad av situationen, men hon tog det otroligt lugnt. Inte nog med två strutsar, det var även skrikande får, någon form av gäss och en .. typ kalkon på samma gård! Alla dessa djur var självklart ute för att döda hästarna förstår ni va? När vi kom därifrån och dom började lugna ner sig så stod det två st tinkerhingstar och väntade, i en hage .. Men dom var skitleskiga dom med! OCH när den faran var över, då gick vi förbi en .. typ husvagn? hursomhelst så blåste det till lite och hela takplåten for upp och small till otroligt högt. Vi hoppade till alla fyra kan jag lova!
 
Sen skulle vi ju komma upp - är man ovig och har brutit benet tidigare iår kan jag garantera att det är inte lätt att komma upp från marken. Efter några försök och ett försök till att hitta en sten att stå på så ledde vi ner hästarna i diket och hoppade upp så! Det blev praktiskt nog som att stå på en pall! Hahah, tur att det gick bra!
 
Det blev alltså en tur med bilar, lastbilar, helikopter, skällande hundar, skrikande får, nyfikna strutsar, gäss, kalkon, hingstar, plåt, dikesbesök och ännu mer bilar och lastbilar. Förvånad över att vi kom hem levandes idag haha!
Namn:


Din mejl: (Bara jag som ser)


Din blogg:


Kommentar:


Komma ihåg dig?