Bittertanten är igång igen

Japp, nu är det dags för ett sånt där inlägg igen. När jag skriver ut hur mycket jag stör mig på något. Denna gång är det globala.

Globala och jag har ett slags hat-kärleks-förhållande. Den blinkar konstans vilket stör mig grymt mycket. Samtidigt så kan jag inte låta bli att ha den uppe. Jag skriver inte så ofta i den längre. Varför vet jag inte riktigt. Det känns bara som om allt man skriver misstolkas.

En av anledningarna till varför jag nuförtiden undviker att skriva i globala är allt tjafs, spammandet och tyck-synd-om-mig-kommentarerna. Som jag har skrivit förut så bryr jag mig inte det minsta om ditt liv utanför sso om jag inte räknar dig som en vän. Har redan förklarat allt det där i ett annat inlägg. Men det stör mig att någon tror att bara för att den har det jobbigt så ska den ha rätt. Nej, nej, nej och åter igen nej! Det spelar ingen rol hur ditt liv ser ut, vi är inga jävla kuratorer bakom dom här skärmarna. Vi spelar alla för olika anledningar men jag spelar inte för att höra om hur dåligt ditt liv är.

Sen var det ju det där med spammandet. Har aldrig förstått mig på det och kommer nog alldrig heller att göra det. Vad är meningen med att skicka en massa bokstäver som tar upp plats? Är det för att du förlorade ett argument och det är ditt sätt att hämnas på? Eller är det bara för att du kan? Någon som har spammat i gb får gärna berätta det för mig för jag fattar inte alls varför man gör det. Bara för att förtydliga, när jag pratar spamm menar jag inte "besök min blogg" utan jag menar "aaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjttttttttttttttttttttkkkkkkkkkkk" i mängder.

Lösningen för att få stopp på spammandet verkar ju vara enligt många att anmäla. Men med tanke på hur många som spammar och hur många anmälningar sso teamet måste få in per dag tror jag inte att det systemet fungerar. Det får massvis med mejl av oss spelare dagligen. Ska de då behöva lägga ner tid och energi på att spåra upp någon del av dagens flöde i gb, för att se om den anmälda personen verkligen har gjort det den anklagas för? Nej, det låter inte särskilt troligt i mina öron. 

Sen det här återkommande varje dag. Allt tjafs. Spelar ingen roll om det är någon som har tagit bort någon från dens vänlista, eller om färgen rosa ska vara allas favoritfärg. I gb går det verkligen att tjafsa om allt. Och alla är lika välutbildade i etik och moral, våra värdegrunder etc. Folk tycker olika! Låt det vara så. Du behöver inte tjafsa med en person bara för att den gillar färgen röd och du färgen gul. Om alla skulle vara kloner av varandra hade inte livet haft någon mening - nej jag ska inte börja babbla filosfi med er ;) 
Det jag försöker säga är att, låt varandra vara. Du behöver inte ha en föreläsning i gb om varför du skulle ha rätt och den andra fel. Inse bara att ni tycker olika och låt det vara så. Lika lite som vi är kuratorer är vi uppfostrare. 

Så nu ska jag sluta men dampinlägget innan det blir för långt... Kanske det redan är men ändå. Det jag skulle framför med hela det här inlägget var bara att tänk på vad du gör och lekt snällt i globala. 

Namn:


Din mejl: (Bara jag som ser)


Din blogg:


Kommentar:


Komma ihåg dig?