Åsiktsinlägg - Globala [Novell]

Jag läste här nu på någons blogg - jag och mina smarta idéer när jag snabbt stänger ner sidor och inte vet vilken blogg jag lyckades klicka in på haha! Men hoppas hon svarar på min kommentar så jag kan länka det inlägget här c:
 
Som många vet så har globala blivit ganska extremt. Reklam har jag inget emot - spam hatar jag. Men jag tycker det är roligt att få tips om bloggar ibland i globala, eftersom jag själv bloggar så är det uppfriskande att se nya designer och skrividéer. Klubbar har jag inte heller så mycket emot - liksom hallå, hur ska man annars synas? Sålänge man inte spammar om det så är det ju helt okej! Där anser jag att man faktiskt kan stänga ner globala om det är störande. 
 
Men sen kommer vi till den värre delen. I klubbchatten eller grupp, så brukar jag tänja lite på gränserna, för där vet man ju vilka som finns och eftersom jag har ägt en vuxenklubb så är ju pratet på en "högre nivå". Men för det så ska ju faktiskt inte dom yngre, som till exempel kan tycka att sådant är äckligt dom ska ju inte behöva stå ut med det. Vid det här laget är stäng ner globala fel, enligt min åsikt. För man ska aldrig behöva känna sig(letar rätt ord) .. känna att det är obehagligt att läsa och skriva i globala. Önskar att jag tagit svenskan i skolan lite mer seriöst, jisses vad jag är dålig på ord grammatik osv haha!

Och den absolut värsta delen - mobbning. Alltså hallå? Vad är det för själ som faktiskt sitter bakom en skärm och klankar ner på andra. Om folk beter sig dåligt och man blir lite bitchig ja okej även om det egentligen inte alls är okej. Men att sitta från ingenstans och kalla folk för saker, berätta för en människa(som du aldrig träffat, aldrig sett osv) hur dålig den är, hur ful den är osv. Jag menar kom igen folk tar självmord för sånt här. Så ja jag är ganska besviken på hur vissa - många gånger barn - beter sig mot andra.
 
Då börjar jag tänka efter om dessa personer faktislkt vet hur livet ser ut? Att man kan bli anmäld, till exempel jag är inte rädd för att anmäla folk som beter sig illa mot mig och försöker trycka ner mig psykiskt. Man är aldrig anonym över internet. Varenda dator har en ip-adress, denna ipadress går att söka upp - om du då gjort något allvarligt så kan det sluta med att polisen knackar på din dörr. Är du själv under 15 så är det då dina föräldrar som tar smällen. Det är aldrig värt att utsätta folk för det.
 
Sen så märker jag att när ni går på varandra så vet ni oftast inget om personen. Jag känner då många som flyr från verkligheten via sso. Ni vet ingenting om den som sitter på andra sidan skärmen. Jag är själv en av dom som flyr. Trodde ni det? Att jag har ett så pass ostabilt liv att jag sätter mig och spelar ett spel för att fly från verkligheten? Nej. Visserligen så började jag spela av helt andra anledningar. Men sso är ett bra sätt att koppla av. 
 
Visste ni vad jag gått igenom i mitt liv? Att jag inte har det bra det har ni nu fått fram. Jag lever och jag kommer göra det tills jag dör av en annan anledning. Men för det betyder det inte att jag inte mår bra. Så vad har hänt i mitt liv? Vad har jag gått genom? Det kommer ni inte få veta. Men tänk er för för i hela helvetet. Du vet inte om den här personen som du säger "gå och bli knullad i röven" till har blivit våldtagen eller stått ut med sexuella övergrepp "i röven" under flera år. 
 
För dig kanske "du träffar rätt". Men det är aldrig värt att förstöra en medmänniska. Tänk om du skulle hänga för ett stup och den personen du mobbar skulle vara den enda som kunde rädda dig. Hade jag stått i den situationen med den som mobbade med mig, eller nån av dom som på något sätt försökt förstöra mitt liv - då kan jag lova att jag skulle stampa på dennes händer tills den faller och jag skulle inte må dåligt över det. Så nu hoppas vi att det inte händer för så mordiskt är jag inte. Men helt ärligt det skulle inte finnas några "hard feelings" för mig om jag gick därifrån. 
 
 
Så snälla tänk efter, stötta istället för såra. Folk dödar sig själva för att dom blivit mobbade över internet. Dom dör för att nån kallat dom fula ord - ni vet oftast ingenting.
Namn:


Din mejl: (Bara jag som ser)


Din blogg:


Kommentar:


Komma ihåg dig?