Vem fan bryr sig?

Jahap, då sitter jag här igen och skriver av mig. Det var ett bra tag sedan jag bloggade och självklart kommer min "come back" vara något av ett damp inlägg. För de som inte redan gissat det så är det Nellbell som knappar på tangenterna. Och döda mig inte för felstavningar, har inget rättstavningspogram som säger åt mig när jag skriver fel.

Så vad är det då som får mig att reagera såpass mycket att jag måste skriva om det? Jo, det är ju det gammla vanliga med chatten och framför allt globala. Om hur vi blir behandlade och behandlar andra. Sammanfattat i ett ord blir det mobbning. Det är ju ett tema som spridit sig på ssobloggarna. Därför hakar jag på, men jag gör det på mitt vis. 

Jag tror knappast jag behöver förklara vad det är eller hur det fungerar, det är något man får en uppfattning om ganska snabbt. Jag tänker inte heller skriva vad som är rätt eller fel, utan jag ska berätta min reaktion på när folk skriver att dom blir mobbade.

Min första tanke när jag läser något i stil som "jag är faktiskt mobbad i skolan!" eller "alla bara ignorerar mig!" är jaha och vem fan bryr sig? (I know, I know. Hjärtlösa person) Men faktumet är att jag spenderar inte min tid för att ta hand om någon som mår psykiskt dåligt genom att leka kurator genom ett spel. Det är inte därför jag spelar. Nej, anledningen till varför jag fortfarande loggar in på sso är för min egen skull. Jag spelar för att jag tycker det är kul och för att hålla kontakten med mina vänner. 

Så när jag så ser personer i gb som vräker ur sig sina "hemskheter" och den ena ska alltid ha det värre än den andra, så sitter jag och muttrar för mig själv. Jag har alltid en stor lust att skriva det jag tänker, vilket inte är snälla tankar, men det vet jag bara kommer leda till tjafs - och mer tjafs i gb behövs inte.

Min fråga är, varför skulle ditt personliga liv ha någon som helst betydelse i den globala chatten? Om du verkligen måste berätta för någon så säg det till dem på din vänlista eller i klubben. Inte allmänheten som vill diskutera något trevligare. 

Att vara mobbad är inte heller något argument till varför jag skulle bry mig extra om just dig, eller att du skulle ha rätt. Det här är spelvärlden och inte ett terapisamtal hos skolsyster. 

Inte heller meningar som "Hejdå sso, ses aldrig mer!" får mig att ändra min åsikt. Åter igen sitter jag där som en tjurkärrning och tänker, jaha och varför skulle jag bry mig? 

Så det jag försöker säga med den här långa texten är väll att jag bryr mig inte om ditt personliga liv om jag inte räknar dig som vän. Sluta dra ner stämningen i gb med dryga tyck-synd-om-mig kommentarer. Jag spelar inte för din skull lika lite som du spelar för min skull.

Jag antar att man skulle kunna säga att jag har ett stort ego, men åter igen, vem fan bryr sig?
Namn:


Din mejl: (Bara jag som ser)


Din blogg:


Kommentar:


Komma ihåg dig?